Ruilen en retourneren

Retour- en restitutiebeleid van Olivro Amsterdam

Bij Olivro Amsterdam streven we ernaar om al onze klanten uitstekende service en een plezierige winkelervaring te bieden. Ons retour- en restitutiebeleid is zorgvuldig opgesteld om maximale tevredenheid te garanderen. Door bij ons te kopen gaat u akkoord met ons retourbeleid.

Lees de volgende richtlijnen aandachtig door met betrekking tot retourzendingen en terugbetalingen.

100% retourgarantie op nieuwe producten
We bieden een volledige retourgarantie op alle nieuwe producten, met uitzondering van promotionele artikelen en thema-artikelen. Uitverkoop- en thema-artikelen zijn uitgesloten van deze garantie.

Voorwaarden voor terugbetaling:

  • Het verzoek wordt binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel verzonden;
  • Het product is onbeschadigd en ongedragen/ongebruikt;
  • De goederen moeten in originele staat en verpakking (inclusief labels) worden geretourneerd;
  • Het product moet in zijn geheel worden geretourneerd (inclusief eventuele accessoires en/of toebehoren). 

Als uw retour niet aan bovenstaande voldoet/kan voldoen, verwerken we deze retourzending niet en komt u niet in aanmerking voor terugbetaling van het aankoopbedrag. 

Bij terugbetaling zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van de retourzending weer op je rekening staat. 

Ruilen van verkoopproducten
Artikelen kunnen geruild worden indien het product onbeschadigd en volledig wordt geretourneerd. Artikelen kunnen ook worden geruild voor een ander artikel uit de collectie of ingeruild worden voor een cadeaubon.

Geen restitutie voor thema-artikelen
Thema-artikelen die tijdens de uitverkoop zijn gekocht, komen niet in aanmerking voor restitutie. Deze aankopen zijn definitief en kunnen niet worden geretourneerd of geruild, zelfs niet bij onjuiste maatvoering.

Retourkosten
Klanten zijn verantwoordelijk voor de verzendkosten bij retourzendingen en ruilen. Olivro Amsterdam vergoedt geen retourkosten en is niet aansprakelijk voor kosten die tijdens het retourproces worden gemaakt.

Als u goederen van waarde verzendt, overweeg dan om een Track & Trace-vrachtdienst te gebruiken of een vrachtverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Deadline voor retourmelding
Retourzendingen moeten binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel worden gemeld. De eerste dag begint op de dag na ontvangst van het artikel. Na deze periode worden retourzendingen niet meer geaccepteerd en kan je geen aanspraak meer maken op terugbetaling van het aankoopbedrag. Respecteer deze termijn om in aanmerking te komen voor een retourzending.

Annulering bestelling
Als u uw bestelling wilt annuleren, moet u dit doen binnen 3 uur na het plaatsen van uw bestelling, omdat onze productie 1 dag omloopt. Bij annulering binnen de gestelde termijn, krijgt u uiteraard direct uw geld terug. Als u uw bestelling meer dan 3 uur na aankoop annuleert, betalen wij u de volledige prijs van uw artikel terug, verminderd met de € 9,00 aanpassingskosten.

Wijzigen adresgegevens
Als u het verzendadres wilt wijzigen, stuur ons dan een e-mail met uw bestelnummer, het huidige verzendadres en het aangepaste adres. Wij kunnen het adres wijzigen tot uw bestelling ons bedrijf verlaat.

100% garantie op defecte of verkeerde artikelen
We bieden garantie op alle defecte of verkeerd verzonden artikelen.

Als u een verkeerde maat of kleur heeft ontvangen, kan het worden geretourneerd voor een gedeeltelijke terugbetaling en/of omruiling, afhankelijk van uw voorkeur. U heeft altijd recht op een vervangend artikel. Daar zijn uiteraard geen kosten aan verbonden.

Als een product fabricagefouten vertoont, kan het worden geretourneerd voor een gedeeltelijke terugbetaling of omruiling, afhankelijk van uw voorkeur.

Controleer uw bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact (binnen 7 dagen na ontvangst) met ons op via info@olivro.nl als het artikel beschadigd is of als u een verkeerd artikel heeft ontvangen. Dan kan ons team aan de slag en het probleem voor u oplossen  

100% garantie op verloren pakketen 
Als uw pakket verloren lijkt te zijn gegaan tijdens het transport, dan zorgen wij voor een nieuwe levering met de door u bestelde artikelen. 

Als u niet wilt dat het pakket wordt vervangen (en dus de bestelling wilt annuleren), moeten we 14 dagen wachten voordat we de bestelling terugbetalen in het geval dat het pakket zijn weg naar u vindt en wordt afgeleverd.

Ons klantenserviceteam zal gedurende de twee weken regelmatig contact met u opnemen om de voortgang van uw bestelling te volgen en u van nauwkeurige updates te voorzien.

Retourproces
Om een retourzending te starten, stuur een e-mail naar info@olivro.nl. Zodra uw retourzending is goedgekeurd, ontvangt u gedetailleerde instructies om het retourproces te voltooien.

Verplichting tot het verstrekken van een retourformulier
Retourzendingen zonder ingevuld retourformulier kunnen niet worden verwerkt. Zorg ervoor dat u dit formulier bij uw retourzending voegt om een correcte verwerking van uw aanvraag te garanderen.

Productafbeelding disclaimer
Hoewel wij alles in het werk stellen om onze producten nauwkeurig te fotograferen en ze in detail te beschrijven, kunnen wij niet garanderen dat elke foto in productie de werkelijke kleur van de koopwaar nauwkeurig weergeeft als gevolg van veranderingen in de schermresolutie.

Neem contact met ons op als u vragen heeft over de kleur, het materiaal of de maat van een artikel voordat u het koopt.

Conclusie
Olivro Amsterdam doet er alles aan om de tevredenheid van haar klanten te waarborgen. Door ons retour- en terugbetalingsbeleid te respecteren, zorgen we ervoor dat alle retourzendingen vakkundig worden afgehandeld. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@olivro.nl.